Hoe ik van de wereld viel

Hoe zou het zijn als niemand iets ziet?
Hoe gaan we dan met elkaar om?
 Zouden we echt luisteren naar elkaar, naar wat de ander te vertellen heeft, oor hebben voor wat er direct om ons heen gebeurt?

Zouden we dan verdwalen, omdat we geen overzicht hebben?
Kunnen we verdwalen in elkaars verhalen?

'Hoe ik van de wereld viel' is een professionele theatervoorstelling, gespeeld door een mix van slechtziende, blinde en goedziende spelers. De voorstelling heeft een filosofisch karakter en bevraagt de dominante rol die het zicht heeft in de hedendaagse samenleving: alles gaat om controle, overzicht, cijfers, hoe je je profileert op social media en hoe je eruit ziet - hoe zou het zijn als we dit allemaal los lieten?

Kunnen we nog verdwalen? Aan de hand van het idee van ‘De digitale rechten van de mens’ van Sidney Vollmer en de mythe van Theseus, de held die (net niet) verdwaalde in het labyrint van de Minotaurus, onderzoekt de voorstelling de wereld van het donker, van onzichtbaar zijn en van geheimen. Een wereld waarin intuïtie, toeval en verbeelding centraal staan.

Bekijk ook de komende voorstelling Third Space of onze eerdere voorstellingen!