Hoe ik van de wereld viel

Hoe zou het zijn als niemand iets ziet?
Hoe gaan we dan met elkaar om?
 Zouden we echt luisteren naar elkaar, naar wat de ander te vertellen heeft, oor hebben voor wat er direct om ons heen gebeurt?

Zouden we dan verdwalen, omdat we geen overzicht hebben?
Kunnen we verdwalen in elkaars verhalen?

Van november 2020 t/m maart 2021 gaat Stichting Achter de Berg in samenwerking met Koninklijke Visio Rotterdam een theatervoorstelling maken met slechtziende en blinde jongeren rond de thema’s ‘niet-zien’ en ‘verdwalen’. De voorstelling heeft een filosofische inslag, het bevraagt de dominante rol die het zicht heeft in de hedendaagse samenleving: alles gaat om controle, overzicht, hoe je je profileert op social media en hoe je eruit ziet - hoe zou het zijn als we dit allemaal los lieten?

Wil jij graag meedoen? Voor vragen en aanmelden kun je mailen naar: adbproducties@icloud.com

Ruimte: Plaats waar je kunt zijn. Wat er om de aarde heen is.

Wat is thuis? Is het iets wat je bij je draagt, is het je taal of misschien een verhaal? Kun je je thuis voelen op een plek waar je nieuw bent of wanneer je de taal niet spreekt? Als je op bezoek bent mag je ergens tijdelijk zijn.
Wie thuis is, is de baas en maakt de regels.

Laten we op zoek gaat naar een ruimte waar iedereen kan zijn, waar iedereen thuis is, waar het niet gaat om waar je vandaan komt, maar om wat jij te vertellen hebt. Verhalen in verschillende talen: een wirwar van klanken, ondertiteling en vertalingen als een soort muziek door elkaar. Kunnen we samen thuis zijn op de aarde?

In het schooljaar 2020-2021 gaat AchterdebergProducties een theatervoorstelling maken met jonge nieuwkomers (8-20 jaar) op o.a. het AZC aan de Willinklaan in Amsterdam rond de thema’s ‘thuis’, ‘gastvrijheid’ en taal’.

Voor dit project werken we samen met NewBees en De Vrolijkheid.