Over ons

Onder de naam AchterdebergProducties maakt stichting Achter de Berg theatervoorstellingen. Iedereen heeft verhalen te vertellen, verhalen die onze identiteit vormen, die maken wie we zijn. Deze verhalen vormen het uitgangspunt van de voorstellingen en performances van AchterdebergProducties. Verhalen van mensen met verschillende culturele achtergronden, ouderen, jongeren, heel erg slimme mensen, kinderen, vluchtelingen, mensen met een 'beperking', AchterdebergProducties wil een platform bieden voor deze verhalen. Bovendien hebben alle  voorstellingen een filosofisch karakter.
Stichting Achter de Berg streeft naar inclusie: het idee dat iedereen in de samenleving mee doet, mee denkt, mee praat en mee beslist.
De stichting Achter de Berg werkt met de Governance Code Cultuur en Code Culturele Diversiteit

Patrick Neumann

Patrick volgde de opleiding tot docent drama aan het NHL Stenden in Leeuwarden. Als theatermaker werkte hij o.a. met Maarten van Roozendaal en Esther Scheldwacht. Op dit moment is hij werkzaam bij Act Inc. als trainingsacteur, coach en trainer. Daarnaast begeleidt en regisseert hij zangeres Roos Blufpand, treedt op met eigen muziek en presenteert events.

Penningmeester

Wim Bogerd

Wim Bogerd is een ervaren ‘financial’. Al ruim 30 jaar is hij werkzaam in de culturele sector waaronder 26 jaar bij Paradiso, eerst als administrateur, later als hoofd financiën en administratie. Daarnaast was hij zakelijk leider bij Stichting De Châtel sur place. Momenteel is hij werkzaam bij de Meevaart en bij Stichting Tree for Hope, een stichting die de Cambodjaanse allerarmsten probeert te helpen. Verder is hij penningmeester in diverse besturen in de culturele sector.

Bestuurslid

Emre Varlik

Emre studeert Turkse muziek aan het conservatorium van Rotterdam, na eerst één jaar aan de toneelschool van Rotterdam te hebben gestudeerd. Zijn droom is om theater en muziek te verbinden en om zo nieuwe vormen te vinden. Om anders te luisteren naar muziek en te kijken naar theater.

Bestuurslid

Yolanda Eys

Yolanda studeerde biologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Zij is momenteel werkzaam als docent biologie bij Koninklijke Visio Amsterdam, speciaal onderwijs voor blinde en slechtziende jongeren.

Artistiek leider

Margot Zwiers

Margot is theatermaker. Ze studeerde Nederlands  en filosofie aan de RUG en de UVA. In eerste instantie maakte ze voorstellingen in samenwerking met de Dienst Educatie van Toneelgroep Amsterdam (nu ITA) en Visio, expertisecentrum voor blinden en slechtzienden. Met verschillende dramaturgische concepten onderzoekt ze steeds een filosofisch vraagstuk, waarvoor specifieke spelers nodig zijn. Ze bevragen bijv de indeling die we in onze samenleving maken tussen mensen die normaal en niet normaal zijn, de dominante rol die het zicht daarbij speelt en het gebruik van de term 'diversiteit'.

Documentatie

Bankgegevens

Stichting Achter de Berg
Papaverweg 173
1032 KE Amsterdam
Tel.: +316 53326301
adbproducties@icloud.com

K.V.K. 61034894
BTW 854175088B01
NL08 INGB 0006629438

Via de onderstaande knop zijn alle documenten te vinden, waaronder het laatste projectplan, de jaarrekeningen en jaarverslagen en het C.V. van Margot Zwiers.